Budżet Obywatelski Bielska-Białej na 2022

Budżet Obywatelski 2022

Uchwała podjęta przez Radę Miejską w dniu 10 czerwca 2019 roku jest podstawowym dokumentem określającym zasady Budżetu Obywatelskiego Bielska-Białej. Budżet partycypacyjny powstał z uwzględnieniem znowelizowanej ustawy o samorządzie gminnym. Prezydent Miasta Bielska-Białej wydał również Zarządzenie z dnia 5 marca 2021 r. (treść do pobrania poniżej), które określa harmonogram działań dla BOBB 2022, zawiera formularz zgłoszenia projektu oraz wskazuje pulę środków przewidzianych w 9. edycji.

Pula środków przewidzianych łącznie na Budżet Obywatelski Bielska-Białej 2022 wynosi 7,4 mln złotych, z czego 6 mln złotych przewidziano na projekty osiedlowe i 1,4 mln zł na projekty ogólnomiejskie.

W nowym rozdaniu każde z osiedli w Bielsku-Białej otrzyma do wydatkowania po 200 tys. zł brutto. Pojedyncze zadanie ogólnomiejskie nie może przekroczyć 700 tys. zł brutto

Szczegółowe informacje znajdują się na stronie www.obywatelskibb.pl 

Harmonogram Budżetu Obywatelskiego 9. edycji:

Etap I: Akcja edukacyjno-informacyjna

  • Akcja edukacyjno-informacyjna - od marca 2021 roku

Etap II: Składanie przez mieszkańców propozycji projektów

  • Składanie przez mieszkańców formularzy z projektami do BOBB na 2022 rok - od 25 marca 2021 roku do 26 kwietnia 2021 roku

Etap III: Ocena i opiniowanie projektów

  • Ocena formalna projektów złożonych do BOBB na 2021 rok - do 10 maja 2021 roku
  • Opiniowanie projektów obywatelskich ze względu na ich lokalizację przez właściwe Rady Osiedli -  do 11 czerwca 2021 roku 
  • Ocena merytoryczna projektów, w tym co do zgodności z prawem i wykonalności technicznej, przekazanie do RM wyników oceny merytorycznej i pisemnych stanowisk - do 21 czerwca 2021 roku
  • Ostateczne zaopiniowanie projektów zgłoszonych do BOBB na 2022 rok. Opublikowanie Informacji z wynikami opiniowania - do 20 sierpnia 2021 roku
  • Opublikowanie Wykazu projektów przewidzianych do głosowania z uwzględnieniem wyników procedury odwoławczej - do 15 września 2021 roku

Etap IV: Głosowanie mieszkańców na projekty

  • Głosowanie mieszkańców - od 24 września 2021 roku do 6 października 2021 roku
  • Podanie wyników głosowania do publicznej wiadomości - do 12 października 2021 roku

Etap V: Ogłoszenie listy projektów do realizacji i ich wdrożenie

  • Ogłoszenie przez Prezydenta Miasta listy wybranych projektów do realizacji w 2022 roku - do 22 października 2021 roku
  • Wpisanie zwycięskich zadań do projektu Budżetu Miasta na 2022 rok z podaniem Wydziałów lub miejskich jednostek organizacyjnych do realizacji projektów wybranych w głosowaniu - do 26 października 2021 roku.